Kiekjesdagen – vrijdag 28 december 2012

Wat was het vandaag weer een gezellige drukte in de gashouder. Fantastisch. Het publiek kwam van heinde en verre naar Dedemsvaart. Al voor de officiële aanvangstijd kwamen de bezoekers binnen. In de Turfschuur werd het boek “Station Dedemsvaart” gepresenteerd. Ook daar was de belangstelling groot.| Na de presentatie kon men het boek afhalen in de gashouder. De leden van de HVA kregen het boek gratis aangeboden, terwijl niet leden het konden kopen voor € 5,00 (incl. een DVD). Tot 17.00 uur bleef het druk, soms zeer druk in de gashouder.

Foto’s werden bekeken, herinneringen opgehaald en namen ingevuld. Bezoekers maar ook de vrijwilligers van de HVA genoten. In de theaterzaal zorgde het HVA-vrijwilligerskoor voor de muzikale omlijsting. Het koor, onder de zeer enthousiaste leiding van Frida Rosman, kan terugzien op een zeer geslaagd optreden. Bijgaand een impressie van deze eerste van de twee kiekjesdagen.

Vrijwilligersavond

Vrijdag 13 januari werd weer een gezellige avond georganiseerd voor de HVA-vrijwilligers. Rond de klok van 18.00 uur verzamelden de vrijwilligers van de HVA en het Gashouder podium zich in de gashouder. Onder het genot van een hapje en een drankje wensten de vrijwilligers elkaar het allerbeste voor het jaar 2012. Voorzitter Rooseboom keek in zijn nieuwjaarstoespraak terug op het jaar 2011. De al eerder genoemde wensen In 2012 hoopt de HVA (de eerdere genoemde wensen/plannen) een scheepshelling en een loods te kunnen realiseren.

Na de toespraak van de voorzitter ging het hele gezelschap (omstreeks 135 personen) naar de zalen in de kelder van de gashouder, waar een heerlijk winters buffet stond opgesteld. Oud-burgemeester Pijlman van Avereest verzorgde de toetjes.

Ria Westerhuis droeg tijdens de maaltijd diverse gedichten voor. Onder het genot van een drankje werd nog geruime tijd nagepraat over deze bijeenkomst, het afgelopen jaar en natuurlijk over het komende seizoen.