Werkgroepen

Werkgroep “Scheepvaart”

Deze werkgroep heeft inmiddels al heel veel documentatie verzameld over de schepen, de scheepvaart en scheepswerven rondom de Dedemsvaart. De in de afgelopen jaren verzamelde collectie, welke keurig in mappen is gerubriceerd, blijft natuurlijk voor een ieder ter inzage. De werkgroep “Scheepvaart”, die ook nu nog bijna dagelijks bezig is om de collectie van gegevens en foto’s compleet te maken, blijft ook de komende jaren nog met haar werkzaamheden doorgaan.

Heeft u foto’s, gegevens of andere informatie van of over schepen die in Dedemsvaart zijn gebouwd, dan wilt u misschien eens contact opnemen met één van de twee contactpersonen van deze werkgroep?

Mail naar: Dick en Fenny Haasjes of Tammo Fluks of Historische Vereniging Avereest

Werkgroep “Ambulante handel”

Deze werkgroep is na het seizoen 2009 opgeheven. De foto-expositie, samengesteld door deze groep,  is in het seizoen 2010 vervangen  door een foto-expositie over het kanaal De Dedemsvaart. De verzamelde documentatie over de “Ambulante handel” blijft toegankelijk.

In de nabije toekomst hopen we met de inzet van een nieuwe werkgroep meer de documentatie en foto’s te kunnen krijgen.

Werkgroep “Schip”

Een aantal mensen, die met veel enthousiasme zorgen voor onderhoud aan het turfschip, de opduwer en de bok. Elke donderdagochtend worden er allerlei onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd. Nieuwsgierig naar de klussen die gedaan moeten worden? Kom eens kijken en vraag wat uw bijdrage zou kunnen zijn.

Werkgroep “Technische Zaken”

Een groepje medewerkers voor onderhoud in het algemeen, bijv. aan de groenvoorziening, de gebouwen (binnen), enz.

Werkgroep “Documentatie en Archief”

Een groep, die doorgaans bezig is met het verzamelen, rubriceren en archiveren van ontvangen documenten.

Werkgroep “Exposities”

Deze werkgroep verzorgt elk seizoen de foto-expositie in de oudheidkamer. Daarnaast geven zij daar waar nodig ondersteuning aan de andere werkgroepen.

Heeft u interesse om mee te werken in ons museum of in één van de werkgroepen? Neem dan eens contact op met één van de bestuursleden van de HVA.